Ideal.



Marilyn Monroe vart vid något tillfälle framröstad som den
sexigaste kvinnan någonsin.Hon hade inte storlek 20 på sina jeans.
Hon hade kurvor och hon var så otroligt vacker.Det var inte kvinnorna som
röstade fram henne som den sexigaste kvinnan,utan männen.
Så personligen så tror jag att det är vi kvinnor som har skapat
size 0 idealet.Jag tror att de flesta män vill ha kvinnor med lite rumpa,
lite bröst.Fast egentligen så tror jag inte ens kroppen
spelar så stor roll,har man en bra personlighet
så tror jag inte att man behöver oroa sig om antalet kalorier eller annat strunt.
Det är lätt att säga "älska dig själv precis som du är" ,om världen och idealet
säger något annat.Man ska göra det som känns bäst för en själv.
Men vi kvinnor/tjejer borde stötta varandra så att förhoppningsvis nästa
generation av tjejer kan lära sig att älska sig själv som dom är.


Kärlek,
Cecilia.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Word!

2011-11-28 @ 06:54:43
URL: http://sannnafalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0