Världshistoriens bäste bror.




För er som inte är medvetna om min bror Christoffer ska jag ta
och berätta lite kortfattat om hans tokerier.
Chrille är verkligen unik,han älskar att busa.
Att kasta vatten på hans kompisar från balkongen
mitt i vintern hör inte till ovanligheterna.
Att stoppa senap på handtaget till ytterdörren är också
en klassiker,så att när André misslåtet ser senapen på
hans nya Tinsulate handskar suckar han bara.Han känner
Christoffer lika väl som jag.

Eller när jag var strax fyllda 6 år och Christoffer
ber mig att blunda för att han har en överraskning till mig.
Jag blundar ,precis som han bett mig.Jag väntar ivrigt på en signal
av Christoffer som ska tillåta mig att öppna ögonen och skåda denna
överraskning.Efter några sekunders väntan,som kändes som timmar
ber Chrille mig att öppna ögonen.När jag öppnar mina små kastanjeögon
så blåser Christoffer kanel i mina ögon.
Jag kan omöjligt beskriva den brännande känslan som nästan
brände sönder mina ögon ur ögongloberna.Jag var då 6 år gammal,
ivrig efter en överraskning som lämnade mig gråtandes till sömns
medans ögonen pulserade kraftigt.Detta är bara ett ytterst litet exempel
på de bus min käre bror har utsatt mig för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0