Bortom allt.



Ibland vill jag vara någon annan
Någon lycklig,utan direkta bekymmer.
Någon som längtar hem och finner ro om natten.
Jag vill vara den som du skulle vilja vara hos.


Du borde vara med någon som helst tar fina fotografier,som skriver poesi och
som helst av allt klär sig i ljusa jeans och tunikor.Någon som är späd och försiktig.
Någon som inte är rädd för något,men helst inte säger för mycket.Någon som förstår och skrattar lättsamt vid rätt tillfälle.

Du vill nog inte vara hos någon som målar naglarna svart och klär sig i sin brors gamla trasor.
Medans hon går hemma om natten och längtar till något helt annat.
Du vill nog inte ha mig,jag som är rädd för sånt du ber mig om.
Som struntar i det nödvändigaste för att jag längtar bort.
Men om du vill säg till,för jag vill lika mycket tillbaks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0